Звіт інструктора з фізкультури Неборак Оксани Григорівни про фізичну готовність дітей старшого дошкільного віку до школи

      Фізичне виховання, як виховання в цілому є процесом розв’язання певних завдань, що характеризуються всіма загальними ознаками педагогічного процесу.

   У фізичному вихованні розрізняють дві нерозривно пов’язані сторони: навчання рухових дій та сприяння розвитку фізичних здібностей. Другою стороною фізичного виховання є цілеспрямований вплив на комплекс природних властивостей організму, що належить до фізичних здібностей дитини.

   Серед освітніх напрямів Базового компоненту дошкільної освіти, зміст освітнього напряму «Особистість дитини» спрямовано на досягнення мети формування у дітей інтересу і ціннісного ставлення до занять фізичною культурою, гармонійний фізичний розвиток через розв’язання завдань: розвитку фізичних якостей (швидкісних, силових, гнучкості, витривалості та координації); накопичення і збагачення рухового досвіду дітей (опанування основних рухів); формування у вихованців потреби в руховій активності та фізичного вдосконалення. Свою роботу планувала та організовувала за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Дитина».

   Дуже важливо саме на етапі дошкільного виховання створити оптимальні умови для успішного формування і розвитку необхідних фізичних якостей дитини.

   Результатом сформованої компетентності є задоволення природної потреби у руховій активності, що забезпечує оптимальний рівень фізичної працездатності, засвоєння та використання елементарних знань у галузі фізичної культури, сформованість умінь і навичок для вирішення рухових завдань у різних життєвих ситуаціях.

   Для аналізу результатів реалізації завдань фізичного розвитку дітей дошкільного віку було проведене обстеження(моніторинг) рівня розвитку основних рухів вихованців старшої групи «Дзвіночок» і різновікової групи,  «Ромашка»(до тестування залучені діти старшого дошкільного віку),за допомогою якого вдалося продіагностувати якісні й кількісні зрушення в розвитку основних рухів дошкільників та фізичну готовність дітей старших груп до школи. Дані моніторингу відображені у  кругових діаграмах:

  

За результатами діагностування, ми можемо бачити , що у більшості дітей розвиток фізичних  якостей знаходиться на високому рівні.У іншої ж частини достатній рівень розвитку фізичних якостей. Дітей з низьким рівнем не виявлено в обох групах. Проте на тлі загальної позитивної картини фізичного розвитку варто додати, що такий рівень досягнуто регулярними заняттями ,під час яких з певною систематичністю і періодичністю діти виконували вправи, запропоновані в подальшому для діагностики, оскільки саме за допомогою регулярності можна досягти позитивних результатів. І, варто зазначити,що діагностовано лише тих дітей, які регулярно відвідують садок, але є і частина дітей, які у садочок не ходять з певних причин, тому тестування їхнього рівня фізичних якостей, на жаль, було неможливим.  А питання фізкультурно-оздоровчої роботи залишається  актуальним і потребує подальшого розвитку.

   Також протягом року було проведено низку спортивних розвивально - розважальних масових заходів, що заохочували дітей до активного руху, стимулювали вихованців до використання набутих навичок в естафетах та іграх, розвивали ритмічний слух, увагу, вміння спільно діяти під час конкурсів, креативність. Діти всіх груп із задоволенням беруть участь у таких заходах, стараючись максимально показати свої вміння, але найбільш активними є дітки вищезгаданих груп «Дзвіночок» і «Ромашка».

Тому підсумовуючи написане вище,можна зробити висновок, що більшість дітей старшого дошкільного віку мають високі показники фізичної готовності до навчання у школі, що є достойним результатом роботи дитячого садка.

Немає коментарів:

Дописати коментар

День матері

 Іванківський ЗДО "Веселка" вітає всіх матусь зі святом! Бажаємо Вам міцного здоров'я, довгих і спокійних років життя, мирного...