Фізичне виховання, як виховання в цілому є процесом розв’язання певних завдань, що характеризуються всіма загальними ознаками педагогічного процесу.
У фізичному
вихованні розрізняють дві нерозривно пов’язані сторони: навчання рухових дій та
сприяння розвитку фізичних здібностей. Другою стороною фізичного виховання є
цілеспрямований вплив на комплекс природних властивостей організму, що належить
до фізичних здібностей дитини.
Серед освітніх
напрямів Базового компоненту дошкільної освіти, зміст освітнього напряму «Особистість
дитини» спрямовано на досягнення мети формування у дітей інтересу і ціннісного
ставлення до занять фізичною культурою, гармонійний фізичний розвиток через
розв’язання завдань: розвитку фізичних якостей (швидкісних, силових, гнучкості,
витривалості та координації); накопичення і збагачення рухового досвіду дітей
(опанування основних рухів); формування у вихованців потреби в руховій
активності та фізичного вдосконалення. Свою роботу планувала та організовувала
за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Дитина».
Дуже важливо
саме на етапі дошкільного виховання створити оптимальні умови для успішного формування
і розвитку необхідних фізичних якостей дитини.
Результатом сформованої компетентності є задоволення
природної потреби у руховій активності, що забезпечує оптимальний рівень
фізичної працездатності, засвоєння та використання елементарних знань у галузі
фізичної культури, сформованість умінь і навичок для вирішення рухових завдань
у різних життєвих ситуаціях.
Для аналізу результатів реалізації завдань фізичного
розвитку дітей дошкільного віку було проведене обстеження(моніторинг) рівня
розвитку основних рухів вихованців старшої групи «Дзвіночок» і різновікової
групи, «Ромашка»(до тестування залучені
діти старшого дошкільного віку),за допомогою якого вдалося продіагностувати
якісні й кількісні зрушення в розвитку основних рухів дошкільників та фізичну
готовність дітей старших груп до школи. Дані моніторингу відображені у кругових діаграмах:
За
результатами діагностування, ми
можемо бачити , що у більшості дітей розвиток фізичних
якостей знаходиться на високому рівні.У іншої ж частини
достатній рівень розвитку фізичних якостей. Дітей з низьким рівнем не виявлено
в обох групах. Проте на тлі загальної позитивної картини
фізичного розвитку варто додати, що
такий рівень досягнуто регулярними заняттями ,під час яких з певною
систематичністю і періодичністю діти виконували вправи, запропоновані в
подальшому для діагностики, оскільки саме за допомогою регулярності можна
досягти позитивних результатів. І, варто зазначити,що діагностовано лише тих
дітей, які регулярно відвідують садок, але є і частина дітей, які у садочок не
ходять з певних причин, тому тестування їхнього рівня фізичних якостей, на
жаль, було неможливим. А питання
фізкультурно-оздоровчої роботи залишається актуальним і потребує подальшого розвитку.
Також протягом року було проведено низку
спортивних розвивально - розважальних масових заходів, що заохочували дітей до активного руху, стимулювали
вихованців до використання набутих навичок в естафетах та іграх, розвивали
ритмічний слух, увагу, вміння спільно діяти під час конкурсів, креативність.
Діти всіх груп із задоволенням беруть участь у таких заходах, стараючись
максимально показати свої вміння, але найбільш активними є дітки вищезгаданих
груп «Дзвіночок» і «Ромашка».
Тому підсумовуючи написане вище,можна зробити висновок,
що більшість дітей старшого дошкільного віку мають високі показники фізичної
готовності до навчання у школі, що є достойним результатом роботи дитячого
садка.
Немає коментарів:
Дописати коментар