Положення про внутрішню систему якості освіти в Іванківському ЗДО
Положення
про внутрішню систему забезпечення
якості освіти
в Іванківському закладі дошкільної освіти «Веселка»
1.Загальні положення
1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в
Іванківському закдаді дошкільної освіти (ясла- садок) «Веселка»
Бориспільської міської ради розроблено відповідно до вимог:
- Закону України «Про освіту» частини третьої статті 41
- Закону України «Про дошкільну освіту»
- Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти
- Базового компонента дошкільної освіти
- Статуту закладу.
1.2.Термін дії Положення - до затвердження нового.
1.3. Критерії ефективності ВСЗЯО:
- усебічний розвиток дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, формування моральних норм та набуття нею базових якостей особистості;
- якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;
- оптимальне матеріально-технічне, навчально-методичне, психолого-педагогічне, медико-соціальне забезпечення якісної організації освітнього процесу, у тому числі інклюзивної освіти;
- дієва система управління закладом дошкільної освіти.
1.4. Використовуються орієнтовні критерії та індикатори для само- оцінювання освітніх та управлінських процесів ЗДО, що є додатком 1 до цього Положення.
1.5.Відповідальним за проведення самооцінювання освітніх і управлінських процесів є керівник ЗДО.
1.6.Методами збору інформації є: опитування учасників освітнього процесу (анкетування, індивідуальне інтерв’ю, фокус-групове дослідження), спостереження (за освітнім середовищем, організацією життєдіяльності, проведенням навчальних занять), вивчення документації ЗДО.
1.7.Формує систему та схвалює процедури ВСЗЯО педагогічна рада.
1.8. Затверджує ВСЗЯО керівник закладу наказом.
1.9.Самооцінювання якості освітніх та управлінських процесів відбувається з використанням рівнів: перший (високий), другий (достатній), третій (вимагає покращення), четвертий (низький).
1.10. Педагогічна рада може коригувати зміст, вносити зміни та доповнення до ВСЗЯО.
Розділ 2
Стратегія (політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Мета: гарантування якості дошкільної освіти, формування довіри суспільства до закладу дошкільної освіти.
Завдання політики:
Організувати освітній процес, який сприяє оптимальному розвитку кожного вихованця, відповідно до його задатків, нахилі, здібностей, індивідуальних психічних та фізичних особливостей, культурних потреб (відповідність якості освіти вихованців Базовому компоненту дошкільної освіти, як державному стандарту, вимогам і потребам батьківської та суспільної громад).
Сприяти безперервному професійному зростанню та самореалізації педагогів.
Забезпечувати необхідні умови для якісної організації освітнього процесу та інклюзивної освіти.
Сприяти розвитку кадрової політики, партнерських відносин усіх учасників освітнього процесу та професійної взаємодії, запобігти проявам дискримінації, булінгу, забезпечувати прозорість й інформаційну відкритість діяльності закладу дошкільної освіти.
Принципи політики ВСЗЯО:
Дитиноцентризм
Автономність.
Системність
Цілісність.
Вдосконалення.
Партнерство.
Відкритість і прозорість.
Гнучкість і адаптивність.
Інноваційність.
Принципи управління якістю:
Орієнтування на замовника.
Лідерство.
Задіяння усіх працівників.
Поліпшення.
Взаємопов’язаність процесів діяльності.
Забезпечення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу.
Прийняття рішення на підставі фактичних даних.
Керування взаємовідносинами.
Відкритість та прозорість.
Системність.
Забезпечення наявності інформаційних систем.
Створення в закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.
Система та механізми забезпечення академічної доброчесності.
3.Організаційно-функціональна структура
Складається із суб’єктів , які здійснюють процеси оцінювання якості освіти та інтерпретацію отриманих результатів:
адміністрація закладу (директор та вихователь-методист);
педагогічні працівники;
педагогічна рада.
Повноваження адміністрації:
формує блок локальних документів, що регулюють функціонування ВСЗЯО закладу і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради, після схвалення педагогічною радою директор затверджує і контролює їх виконання;
готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у закладі, бере участь у заходах щодо змісту пропозицій;
організовує проведення у закладі контрольно-оцінних процедур;
забезпечує умови для підготовки педагогів закладу і громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;
організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти : збір, обробку, зберігання та надання інформації про стан і динаміку розвитку;
формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти та надає інформацію про якість освіти та різні рівні системи управління;
ухвалює управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО.
Повноваження педагогічних працівників:
здійснюють моніторинг знань дітей;
проводять контрольні процедури (підсумкові заняття).
Повноваження педагогічної ради:
вносить пропозиції щодо вдосконалення ВСЗЯО;
схвалює систему ВСЗЯО.
4. Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності
Стратегія (політика) та процедури забезпечення якості освіти має бути орієнтована на:
- партнерство у розвитку, навчанні та вихованні дітей, а також професійній взаємодії;
- запобігання та протидію боулінгу (цькуванню);
- прозорість та інформаційну відкритість діяльності ЗДО;
- сприяння безперервному професійному зростанню педагогічних працівників;
- справедливе та об’єктивне оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;
- створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
- забезпечення академічної свободи педагогічних працівників.
Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності працівників застосовуються з метою організації безперервного розвитку педагогічних працівників, створення умов для вдосконалення ними власних професійних компетентностей. Критерії оцінювання діяльності педагогічних працівників визначаються з урахуванням відповідних професійних стандартів. Вивчення професійної діяльності педагогів, яка впливає на якість освіти дошкільнят, здійснюється регулярно під час атестаційного та міжатестаційного періоду. Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційнтй період є підсумки атестації відповідно до порядку підвищення кваліфікації. Результат оцінювання у між атестаційний період – побудова індивідуального проектного плану розвитку професійної компетентності на навчальний рік, в якому передбачена цілеспрямована методична допомога.
У критеріях, правилах і процедурах оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти враховано, що така діяльність спрямована на забезпечення якості освіти у ЗДО і ґрунтується на неухильному дотриманні вимог законодавства та передбачає стратегічне та поточне планування освітньої діяльності, організацію освітнього процесу, здійснення моніторингу виконання поставлених завдань та інші дії, забезпечення відкритого доступу до певної інформації визначеної законодавством, реагування на звернення, випадки булінгу (цькування) тощо.
Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу реалізується через процедури добору педагогічних кадрів, ініціювання перед засновником ЗДО питань щодо розвитку матеріально-технічної, навчально-методичної бази, використання інформаційних ресурсів тощо.
Забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти сприяє обґрунтованому прийняттю рішень та оптимізує управлінські процеси. До відповідних процедур належать: створення баз даних про вихованців та працівників закладу, системи електронного документообігу в ЗДО, використання електронних інформаційно-комунікаційних ресурсів.
Створення в закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування забезпечує реалізацію прав усіх дітей раннього та дошкільного віку на освіту, фізичну, психологічну та соціальну безпеку, комфортні умови праці та розвитку, виховання та навчання дітей. Процедури, що забезпечують інклюзивне середовище в ЗДО:
індивідуальні програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами;
використання сенсорного куточку в кабінеті практичного психолога;
налагодження роботи команди психолого-педагогічного супроводу;
моніторинг потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища.
Процедура Контролю у закладі дошкільної освіти визначається логічним та доцільним об’єднанням видів та змісту контролю. Під час планування контролю застосовується технологічний прийом – розробляються циклограми, відповідно до методичних рекомендацій.
Процедура Моніторингу будується відповідно до визначених у закладі напрямів.
Для процедури Контролю та Моніторингу з урахуванням напрямів, тем та змісту добираються доцільні методи та джерела отримання інформації.
Моніторинг є методом та формою Контролю.
Інформацію для оцінювання діяльності закладу можна отримати з таких джерел:
- заходи освітнього процесу, методичні заходи для педагогів та батьків;
- ділова документація – плани роботи закладу, плани освітнього процесу, статистичні звіти, протоколи тощо;
- учасники освітнього процесу, їх різнопланова діяльність
Отримання інформації
Форми | Методи | Додаткові методи та засоби |
Безпосередньо від учасників освітнього процесу | Спостереження. інтерв’ювання, бесіди, тестування тощо | Відеозапис, аудиозапис, хронометраж |
Опосередковано від учасників освітнього процесу | У письмовій та /або електронній формі (опитування) |
|
Без залучення учасників освітнього процесу | Вивчення документації, статистичної | Фото, сканування |
Під час оцінювання якості освітнього процесу використовується фронтальна, групова або індивідуальна робота учасників освітнього процесу.
Методи оцінювання якості освітнього процесу:
- спостереження;
- опитування (анкетування, бесіда, інтерв’ю);
- вивчення документації (вивчення планів роботи педагогів, вивчення продуктів дитячої діяльності).
Результати процедур ВСЗЯО опрацьовуються, діяльність оцінюється та оприлюднюється.
Форми висвітлення опрацьованої інформації та оприлюднення результатів контролю та моніторингу:
- аналітична доповідь на засіданнях педагогічної ради;
- звіт керівника на загальних зборах колективу;
- проблемний аналіз – комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти – у Програмі розвитку;
- аналіз підсумків діяльності ЗДО за навчальний рік та літній період - щорічне самооцінювання - у Плані роботи на навчальний рік та літній період.
5.Механізм оцінювання розвитку здобувачів освіти:
1.Оцінювання розвитку здобувачів освіти проводиться у кожній віковій групі двічі на рік (жовтень та квітень) згідно вимог Базового компоненту та розділів програми «Дитина»:
вихователями, які заповнюють бланк «Моніторинг досягнень дітей згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти (початковий та узагальнюючий)» - додаток 2;
музичними керівниками, які заповнюють бланк «Моніторинг досягнень дітей згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, розділ «Музичний калейдоскоп» (початковий та узагальнюючий)»- додаток 3
інструктором з фізкультури, який заповнює бланк «Моніторинг досягнень дітей згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, розділ «Фізична культура» (початковий та узагальнюючий)» для молодших груп – додаток 4;
інструктором з фізкультури, який заповнює бланк «Моніторинг досягнень дітей згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, розділ «Фізична культура» (початковий та узагальнюючий)» для середніх груп;
інструктором з фізкультури, який заповнює бланк «Моніторинг досягнень дітей згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, розділ «Фізична культура» (початковий та узагальнюючий)» для старших груп.
2. В квітні у всіх вікових групах продяться контрольні підсумкові заняття, в старших групах можливі контрольні (тестові) запитання за вибором вихователя (додаток 4).
6.Механізми оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників
Здійснюється щорічне комплексне самооцінювання з урахуванням завдань, визначених планом роботи ЗДО на рік та літній оздоровчий період. Для проведення моніторингу обов’язковими є розроблення його програми. Програма розробляється та затверджується керівником. У Програмі визначається мета і завдання, суб’єкти і об’єкти, форми та методи, індикатори, умови, процедури проведення відповідного моніторингу, порядок визначення результатів моніторингу, строки та форми узагальнення результатів моніторингу, а також оприлюднення результатів моніторингу.До Програми додається графік проведення моніторингу.Моніторинг проводить-
ся в терміни, визначені у Програмі.
Результати моніторингу зазначаються у довідці, де обов’язково вказуються індикатори та шкали, використані для визначення результатів моніторингу, а також методика, застосована для їх обрахунків. Довідка може містити таблиці, діаграми, графіки та інші форми узагальнення інформації.
Організація самооцінювання проходить на підставі:
- збору та аналізу інформації, отриманої під час спостережень, опитування та вивчення документації;
- узагальнення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів ЗДО;
- обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання освітніх управлінських процесів на вебсайті ЗДО.
7. Умови якісної організації освітнього процесу (умови, за яких стає досяжним належний рівень освіти вихованців закладу)
Для якісної організації освітнього процесу та цікавого , комфортного перебування дітей у закладі важливу роль відіграють створені умови: матеріально-технічні, навчально-методичні, психолого-педагогічні, медико-соціальні та умови інклюзивної освіти.
Критерії умов:
Матеріально - технічних:
- безпечність, доступність і комфортність будівлі, приміщення, споруд, обладнання і території;
- оснащення групових приміщень, кабінетів сучасним обладнанням, меблями та засобами навчання;
- дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій;
- використання джерел фінансування на утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу.
Навчально-методичних:
- забезпечення необхідним обладнанням, іграшками, посібниками у відповідності до освітніх програм.
Психолого-педагогічних:
- реалізація Базового компоненту дошкільної освіти;
- здійснення внутрішнього моніторингу стану і результатів освітньої діяльності;
- дотримання вимог щодо розпорядку дня та навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей.
Медико-соціальних:
- створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей;
- планування та реалізація діяльності щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу.
Інклюзивної освіти:
- створення умов для навчання, реабілітації, соціальної адаптації, інтеграції в суспільство здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами;
- взаємодія з батьками здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
- освітнє середовище закладу забезпечує реалізацію завдань програми та мотивує дітей до оволодіння різними видами компетенцій.
8. Системи та процеси управління закладом дошкільної освіти, зокрема інформаційні
Системи управління:
1. Визначеність планування та організації діяльності закладу та освітнього процесу.
2.Ефективність кадрової політики.
3.Організація єдиного інформаційного простору.
4.Діяльність органів самоврядування.
Процеси управління:
1.Аналізування.
2.Планування.
3.Організація.
4.Контроль та регулювання.
9.Система та механізми забезпечення академічної доброчесності
Показники дотримання академічної доброчесності:
- у разі використання ідей, розробок, відомостей вказувати посилання на джерела інформації;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну діяльність;
Порушенням академічної доброчесності вважається:
- академічний плагіат;
- самоплагіат ;
- фабрикація;
- фальсифікація;
- обман ;
- хабарництво
За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладу можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
- позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
Немає коментарів:
Дописати коментар